13 Dis 2011

friendship

friendship are like STARS. you dont see them but know they always there for you.

kenapa kita ada kawan?
- sebab kita tak nak orang cakap kita sorrow girl/boy
- konon2 hot la ramai kawan. ramai orang kenal. aku ramai kawan. kau ada??
- boleh tumpang publisiti kawan-kawan yang lagi hot dari kita supaya kita pun ter'hot' sekali

errr....korang semua nak ada kawan sebab tu ke? please lah.
aku sebagai seorang yang sangat passionate about friendship. kalau kau tak suka,cakap kat dia. tak payah nak simpan,buat-buat baik depan dia tapi belakang dia kau kutuk-kutuk orang tu.
hello....kita da besar okayh. be mature la sayang oi..

kau tak suka orang cakap belakang pasal kau. so,kau jangan lah cakap belakang pasal dia.
tapi bukan nya senang kami nak habaq kat depa kami tak suka depa. kami tak berani nak habaq depan-depan dengan depa.


see..kau yang buat pilihan nak buat macam tu. honesty is the best policy babe. okayh. maybe,dia tak boleh terima dengan apa yang kau cakap. after cakap tu,kau jangan la buat muka tak tahu then blah je. say sorry la kat dia. tak susah pun nak say sorry okauh. just two words, I'M SORRYYYYYYYYY....
senang kan. orang kata kalau kita gaduh dengan kawan,untuk betul kan apa yang dia salah,korang akak jadi lebih rapat. and thats true! aku dah mengalaminya. aku gaduh dengan kawan yang aku kenal dari sekolah rendah lagi. sebab nya,dia asyik nak orang ikut kepala dia. what the? nak ikut cakap kau je? sorry lah. aku bukan jenis orang yang senang kena pijak. end up,aku terus terang je dengan dia. bagi tahu yang aku tak suka style dia,blablabla. and,lepas tu,kita orang berbaik semula,jadi makin rapat. setiap kali keluar mesti sama-sama. shopping sama-sama. best apa.

pada aku,aku tak kisah kalau kawan-kawan aku yang konon nya mula-mula baik dengan aku,tetibe je nak condemn aku itu ini. aku peduli apa. lantak lah.
aku ada terbaca satu artikel ni dekat blog kawan aku jugak. dia kata kalau korang tak suka seseorang tu,nmakna nya korang nak jadi macam dia tapi tak dapat. thats why korang tak suka dia. conclusion nya. siapa-siapa yang tak suka aku,makna nya korang nak jadi macam aku. wahhhhh....tak sangka. popular jugak i kan.... erk!

so,sebelum korang nak tak suka kat seseorang tu,fikir lah masak-masak. tak payah lah kau nak judge orang. kita pun belum tentu perfect nak judge orang itu ini. kau cakap orang tu menggedik. padahal,dlam tak sedar,kau pun menggedik jugak. sama jugak kau dengan dia orang. tak ada beza. tak payah la nak tak suka tak suka orang ni. kau kawan je lah dengan semua orang. kawan biasa-biasa pun tak pe. so that kau boleh jadi universal. campak mana pun boleh. hidup. tak mati nya kau. nak ada kawan rapat boleh. mayabe just 3-4 orang je. yang kau boleh share problem,percaya kat dia. tapi jangan la kau percaya gila kat dia sampai password kad bank pun kau bagi tahu dia. tu memang cari masalah nama nya.

i have to go now. next time akan post entry lain pulak. bye!

Tiada ulasan: